Síelés kis futással

2009.03.01. 19:03

Február 16-21-ig síelni volt a család egy Rohr im Gebirge (Ausztria) nevezetű kis falu mellett a kisebik fiam iskolájával. Kicsit aggódva tekintettünk a síelés elé, ugyanis csak három pálya van, az is elég rövid, és csak 950 méter a hegy csúcsa. Na ennek deacára egész héten esett a hó, összesen kábé 1 méternyi, úgyhogy mindig friss hóban síelhettünk, sőt a mélyhó sízést is megtanulhattuk. Mivel kis pálya volt, szinte egyedül voltunk, és a gyerekeket is el lehetett egyedül engedni, még a 8 éves Levit is.

A másik aggódás tárgya az volt, hogy hogyan is fogom a heti edzésadagot letudni, hegyek, hó meg minden. Vasárnapi érkezésünk után síelütünk egy jó másfél órát, aztán beöltöztem futáshoz és elindultam fél ötkor egy kitartó 9.61 km-r (Steady 6M). Elindultam a hegy felé, a kis úton, ami Mariazell felől jön fel. Nehezen ment, csúszott a friss hó, nem is bírtam a Steady tempót futni. 2.4 km-ig szép lassú emelkedő volt a gyönyörű havas fák között, helyenként két oldalt több mint egy méteres hófallal. Átestem egy kisebb tetőn és elindultam lefelé, ahol megértettem, hogy az innen jövőknek miért kellett hólánc. Kb. 10% a lejtő/emelkedő és 700m után úgy döntöttem, hogy visszafordulok, mert ugyanolyan ütemben akart tovább lejteni az út. Igy kb. 6 km után visszaérkeztem a panzióhoz, úgyhogy fordultam mégegyet és megtettem a napi adagot.

Vasárnap (02.15)

Max. pulzus: 167
Átlag pulzus: 157
Átlagtempó: 5:48

Összesen 9.66 km,  56:06
Garmin Connect link

Hétfő ugye pihenő nap, de sajnos kedden se tudtam kimenni, mert egyre csak esett a hó, úgyhogy elmaradt a hegyi futam. Szerdán se lehetett jó időnek nevezni, az időt, -6-8C fok volt és esett a hó, de azért kimentem egy könnyű kisebb futásra, hogy azért legyen valami, ez a pulzuson is látszik.

Szerda (02.18)

Max. pulzus: 159
Átlag pulzus: 150
Átlagtempó: 5:57

Összesen 4.83 km,  28:47
Garmin Connect link

Aztán csütörtökre majdnem teljesen abbahagyta a havazást, ezért úgy döntöttem, hogy lefutom a keddi hegyi adagot. Igaz egy kicsit csaltam az első kettővel, hogy felfussak a hegytetőig, de utána rendesen ment, igaz lefelé nem tartottam be a 3 percet, mert igaz, hogy edzés zónán belül voltam, de valahogy nem akaródzott olyan lassan futni. Így lett 2.4km bemelegítés felfelé, meg 5 perc lefelé aztán jött a 8x (2 perc fel - 3 perc le), mad 1.6km levezetés. Az utolsó felfelét megnyomtam és levittem 5:00-perces km-re.
Utána dokumentáltam, hogy milyen is egy őrült téli futó ;-)

Csütörtök (02.19)

Max. pulzus: 167
Átlag pulzus: 146
Átlagtempó: 6:25

Összesen 10.62 km,  1:08:17
Garmin Connect link

Pénteken éjszakai síelés is volt, úgyhogy nem akartam a napi 3 síelés közben még futni is ;-) Azért hozzáteszem, hogy egyébként mindennap megvolt a síelés 2+1,5 órája a futáson kívül. Szegény tornatanár, aki a gyerekeket oktatta, mondta is hogy bolond vagyok ezzel a futással.

Szombat reggel hazajöttünk, mert megint rendesen mondtak havat, és este is esett, úgyhogy inkább elindultunk. Lásd a képen a reggeli autónak látszó hókupacot:

Utána itthon szokásosan folytatódott a dolog egy könnyű 8km-rel (Easy 5M):

Max. pulzus: 148
Átlag pulzus: 141
Átlagtempó: 6:19

Összesen 8.37 km,  52:55
Garmin Connect link

Vasárnapra pedig egy könnyű 13km (Easy 8M) volt feladva, amit vígan teljesítettem a Margitszigetre kifutva, közben találkoztam egy kedves városnéző ismerős párral. Istvánnal futottuk a siófoki félmaratont párban, úgyhogy biztosított róla, hogy ő is edz és a Normafát már lehet, hogy nem párban futjuk, hanem megpróbálja a teljes távot lefutni.

Max. pulzus: 158
Átlag pulzus: 143
Átlagtempó: 6:13

Összesen 12.88 km,  1:20:05
Garmin Connect link

Úgyhogy a heti összesítő

Hétfő: síelés
Kedd: síelés
Szerda: síelés + 4.83km, 28:48
Csütörtök: síelés + 10.62km, 1:08:17
Péntek: síelés
Szombat: 8.37km, 52:56
Vasárnap: 12.88km 1:20:05

Összesen: 36.68km 3:50:06

A bejegyzés trackback címe:

https://dmxc.blog.hu/api/trackback/id/tr2973947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása