Ekiden maratonváltó

2011.10.02. 21:08

Na eljött a váltó napja. Péterrel megbeszéltük, hogy a rajt környékén találkozunk, mert a csapatpólót még át kellett vennem. Onnan kimentünk a Lánchídhoz, mert ott volt a fő váltóhely. Geri indult elsőnek és 51 perc alatt lenyomta a 12,5-et, amire persze azt mondta, hogy nem volt jó, bár én tudnék ilyet futni ;) Onnan Gyuri folytatta egy újabb 10-essel. Nagyon meleg volt, állva is izzadtunk. Ekkor én és Éva, Gyuri felesége átmentünk a budai oldalra, mert ott volt a következő váltóhely, Éva odament én meg le a Pázmány Péter sétányra, az én váltóhelyemre. 11 óra 32-kor szólt rám Gyuri, hogy Éva elindult a 6,1 km-ére, úgyhogy elkezdtem bemelegíteni. Aztán lementem a rakpartra, ahol Éva kicsit elgyötörten jelent meg a 4. km-ében és még tovább kellett futnia egy kicsit meg vissza. Már izgultam, hogy mi lehet vele, amikor 12 órakor megjelent Éva (mint kiderült nagyon nem esett jól neki, mert még nem épült fel a megfázásból teljesen), kisebb problémákkal küzdve, de áttettem a chipet a bokámra, a tépőzár elég rövidre volt állítva, de így is fennmaradt.

Neki indultam, de túl gyors voltam, 3:56-ot mutatott tempónak az óra, úgyhogy gyorsan visszavettem 4:25 körülire, hogy tudjam hozni a tervezett 4:30-4:40-es tempót. Sajnos ellenszél volt, meg hőség, úgyhogy minden összejött. Egy maratonistát megelőztem, egy megelőzött engem és talán két fiatal Ekidenváltós ment el mellettem az első kilométeren, de aztán beállt a tempóm a megfelelő sávba, a Szabadsághíd emelkedője, meg a közgáz visszafordító utáni emelkedő nem esett jól, de egyébként gyűrtem a kilométereket. Nem esett túl jól, de nem is mertem a pulzusra nézni. Megpróbáltam egy Ekidenest befogni, de nem sikerült. A Lánchíd alatt még át kellett futni, Péter pedig elém jött, mert látszott, hogy nem őszinte a mosolyom. Gyorsan áttette a lábára a chipet én meg kipihegtem magam és átvettem a befutó csomagot.

Hullámzó tempó alakult ki a 4,6km-en, 4:29, 4:41, 4:32, 4:45, 4:37, ami összességében 4:37-es átlagot eredményezett. A pulzusom meg csúcsközelben járt és folyamatosan emelkedett 171-es átlagtól 182-es átlagig. Az utolsó 600 métert szinte egyenletes 182-es pulzussal tettem meg, mert a max is 183-volt. Ez jött ki anno a terheléses EKG-nál is. Végülis elégedett voltam magammal, főleg, hogy előtte nem sokat futottam, így sokkal nem tudtam volna jobbat futni. Nem is tudom elképzelni, hogy ezt a tempót mondjuk egy félmaratonon bírjam, de hátha egyszer.

Utána kimentem a célhoz, hogy Péter befutóját megnézzem. Nem kellett sokat várni, de nagyon megszenvedett a melegben a 9 km-ével. Végül 3:05 perc környékén ért be a váltónk, elmaradva a 3 óra alatti várakozástól, de ezt a melegnek és a betegségből való lábadozásnak is be lehet tudni. Sajnos még nincsen meg a hivatalos eredmény, mikor ezt írom, majd ha lesz, javítom.

Max. pulzus: 183
Átlag pulzus: 177
Átlagtempó: 4:37

Összesen: 4.57k, 21:07

Garmin Connect link

A bejegyzés trackback címe:

https://dmxc.blog.hu/api/trackback/id/tr523272884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása