Hosszú lassú futás

2012.03.18. 18:06

Ma eljött a hosszú futás napja a hosszú hétvégén. Gondoltam kipróbálom az OwnZone tréning funkcióját a Polár órámnak, úgyis inkább a térdemet akartam tesztelni, meg a hosszú távot, mint a sebességet. Az óra a pulzus és a tesztek alapján 118-155 pulzus intervallumot határozott meg, amitől már eleve féltem, hogy nehéz lesz betartani, de nem baj, mert így az állóképességet növeljük.
Elindultam az Andrássyn, aztán Lánchíd, budai rakpart és a Margitszigetet vettem célba, ahol két kört akartam futni. A tempó tényleg lassú lett, mert ugyan eleinte nem csipogott be az óra, de annak ellenére, hogy folyamatosan a felső határnál voltam, jóval 6 perc feletti tempók jöttek ki. A Margithídra felfutva persze már csipogott az óra, hogy lassabban kellene futni, mert 155 fölé ment a pulzus. Utána jött a sziget forgalommal szemben kétszer, mert nem akartam, hogy zavarja a tempóm, hogy lehagynak, vagy én akarok valakit utolérni. A hosszú táv miatt két kört is lenyomtam és a másodiknál megnéztem, hogy mit mér a footpod, mert még nem kalibráltam be. Hát érdekes volt, mert az 5300-as körön csak 5050-et mért, tehát 5% hiba. Ez nem sok, mert anno a Nike chip is ennyit hibázott lassú futásnál. Át is állítottam az órám azóta, hogy ne tévedjen annyit, bár majd meg kell nézni, mert tempó és lábemelés függő is a dolog. Szóval kell majd futnom egy gyors kört is a szigeten, megnézni, hogy akkor hogyan emelem a lábam, mert az is befolyásolja az érzékelőt, illetve meg kell nézni, hogy csak GPS-el milyen futni (akkor mondjuk nincs lépésszám).
Az idő nagyon jó volt, még szerencse, hogy nem hagytam magam lebeszélni, hogy rövid nadrágban menjek futni, de azért a Nike Pro trikó fölé kellett még a vastagabb felső a szeles szakaszokon, egyébként meg meleg volt. A futás jól esett, persze eleinte kérdezgettem magam, hogy kell-e nekem a 15k feletti futás, de aztán a végén mégis hazakocogtam a szokásos Parlament Nagymező útvonalon. A lábam sem fájdult meg úgy, mert nem volt extrém terhelés. Igaz a vége felé már alig bírtam még lassabban futni, mert állandóan csipogott az óra. Viszont ugye előnye a lassú futásnak, hogy én végig orron vettem a levegőt, nem lihegtem, és nem vicsorgott az arcom, mint a sok küzdő futóé a szigeten. 

A végén két órát futottam, 18.09k-t vagy korrigálva lenne az 18.99k is, és akkor nem 6:40, hanem 6:21 lenne az átlag kilométer idő, persze ez a Vivicittára nem elég, ott, 5:40-et kell futni, de meglesz. A pulzus viszont királyan alacsony volt ;)

Max. pulzus: 162
Átlag pulzus: 153
Átlagtempó: 6:40

Összesen: 18.09k, 2:00:04

Polar link

A bejegyzés trackback címe:

https://dmxc.blog.hu/api/trackback/id/tr154324211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása