Hétvégi nagy futás

2009.06.21. 21:59

A vasárnapi adag egy jó kis 14 mérföldes, azaz olyan 22,5 km volt. Aggódtam a folyamatos eső miatt, de így legalább délelőtt megszereltem pár dolgot, ami elmaradt. Délutánra elállt az eső, úgyhogy nekiindultam. Hosszú újjúban, meg egy ujjatlan aláöltözetben, amit nem bántam meg, mert néhol fújt a szél.
Elindultam Gödről Vác felé a bicajúton, azzal számolva, hogy majd Vác másik végénél fordulok. Könnyű tempót kellett volna futni, de valahogy úgy jött ki a lépés, hogy az első 6 km-en egyre gyorsulva nem ment fel 150 fölé a pulzusom, és 5:40-alatt sikerült futni a kilométereket, ami a tavaly novemberi versenytempóm! 8 km-nél frissítettem egy kicsit, és még mindig ok volt minden, úgyhogy döntöttem, hogy emelem a tétet 24 km-re.
Utána kicsit lassultam, 5:50 környékére, mert a váci börtön után vannak kissebb emelkedők. A forduló pont előtt ráadásul erősen emelkedett a terep, erre bicajjal sem teljesen egyszerű a gyerekekkel felmenni, de nekiindultam, mondván, hogy úgyis mindjárt forduló és frissítés, úgyhogy tempóban mentem fel, 5:52-vel. Utána a megálltam egy kis orrfújásra, ettem egy kis Energy Bar-t (ami úgy néz ki beválik, Levi úszóedzője ajánlotta, Decathlonban lehet kapni - ez itt a reklám helye ;-), és ittam egy kicsit dombról lefelé, kb olyan másfél percet vesztettem ezzel, de majd a félmaratonon is így lesz, úgyhogy ez pont jó volt.
A visszafelé szakaszon 16 km-ig még jól mentek a dolgok, olyan 5:50-es tempóval, és 155-ös max pulzussal. Aztán kezdtem érezni a kilométereket, viszont nem akartam engedni a tempóból, a 20. kilométert még meg is nyomtam (5:32) úgyhogy felment a max pulzusom 161-re. A félmaraton távot 2:02:31 alatt futottam meg, ami ha azt nézzük, hogy nem verseny volt, csak laza futás, akkor elég jó. Mivel jól megnéztem az órámat és ittam is egyet, az utána levő km kicsit lassúra sikeredett (6:06), majd két inkább elvezető km-rel zártam a futást, ami 24.01 km lett.
Az idő ideális volt a futásra, 14-16 fok volt, csak a nyakam, meg egy kicsit a hátam állt be a két óra feletti futás miatt. Viszont az átlagpulzusom szerintem tök jó volt ilyen táv és ilyen sebesség mellett. Nem lesz gond a Délibáb futás, hacsak nem lesz akkor meg 40 fok meleg. Ha ilyen idő van, mint most, akkor talán meglehet az 1:50-es félmaraton is.

Max. pulzus: 161
Átlag pulzus: 151
Átlagtempó: 5:48

Összesen 24.04km, 2:19:32
Garmin Center link

A bejegyzés trackback címe:

https://dmxc.blog.hu/api/trackback/id/tr891200846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása