A nagy nap majd természetesen a maraton lesz október 4-én, de nekem a mai sem volt kis nap. Reggel akartam elmenni futni, de egész éjjel esett és csak 8 körül hagyta abba, akkor meg már nem tudtam elmenni futni, mert családi ebédre voltunk hivatalosak. Így az az elhatározás született, hogy majd esti futás lesz a dologból. Mivel 5 után értünk vissza, ezért későn tudtam nekiindulni, tudtam, hogy a vége sötétben lesz. Mivel borús idő volt, és félő volt, hogy elered az eső, ezért 3x10k-s etapot akartam futni. Nem vittem övet, mert a múltkor is kidörzsölte a derekamat, csak a frissítős palackot, meg egy energia szeletet.
Először Vác felé indultam, és mivel közben kiderült egy kicsit az idő, ezért továbbfutottam, mint 5k, és 10k-nál fordultam. A tempót a pulzusomhoz igazítottam, azaz ahhoz, hogy hogyan érzem magam. Igyekeztem 152 alatt tartani a pulzust, ami nagyjából sikerült is, a tempó pedig 5:42-esre sikerült az első 10k-n. 5k-nál ivászat, 10k-nál energiaszelet és víz, aztán futottam visszafelé.
Olyan 5:45-es tempó körül sikerült a második 10k, amibe aztán az energiaszelet és a 15k-s ivászat miatt belecsúszott egy kis plusz, így a 5:48-as átlagal ment, ami még mindig jó. Csak a 18. k után kezdett felmenni a pulzusom 156-7-re. Az időt látva gyorsan felkaptam az otthon a kapuhoz kirakott második energiszeletet és nekivágtam a harmadik etapnak úgy, hogy a félmaratoni résztáv után fogok frissíteni. Be is jött egy 162-es pulzus, de meglett az eredménye, 2:01:14-el jobb időt futottam, mint a Hortobágyon a versenyen, és egyben az idei legjobb félmaraton időt is (Úgyhogy hajrá Nike félmaraton szeptember negyedikén!) 
Viszont utána bedőltem, egyrészt jött az energiaszelet, a frissítés, másrészt meg a jó kis órám becsődölt. A hűvös ellenére nagyon izzadtam, és párás is volt a levegő, úgyhogy az érintő peremes óra kijelzőt váltott és nem tudtam visszaállítani. Szóval ennek egy 7:30-as km lett az eredménye. Ez meg a sötétedés, illetve a "még mennyi van vissza" szindróma pszihésen betett. Utána csak nem sikerült 6 perc alá vinni a kilométeret, sőt volt egy 6:28-as is. Igaz már sötétedett, nem jöttek se futók, se biciklisek, nem volt kihez igazítani a tempót, és már az járt a fejemben, hogy már csak 8 kilométer, már csak 7, csak 6, ... Aztán mivel szomjas is voltam, rátettem egy kicsit a távra, a 25k-s fordulópontot nem tartottam, mert utána 250 méterrel van egy ivókút, ahol töltöttem a palackba egy kis vizet, és hát ennyi futás után az erdőszélen egy kis eü szünetet is kellett tartani, na megint egy 7:25-ös kilométer. Vissza azért már könnyebben ment, mert tudtam, hogy hazaérek. Tudtam, hogy az időm sem fog sokat javulni, csak drukkoltam, hogy az összátlagban a 6 perc meglegyen. 29k-nál megint elfogtak a sötét gondolatok, hogy minek is akarok én maratont futni, hiszen az még ennél is 12k-val több, de azért mikor hazaértem, akkor felemelő érzés volt, hogy megvolt a tervezett 30k helyett még 500 méterrel több is, és a tempó is lett 6 perces. Ami annak a fényében, hogy múlt héten feladtam a 28k-t és csak 27k lett, valamint a tempó is csak 6:12 volt az előző két hosszú futáson, nagyon bíztató. Kiváncsi leszek a jövő héten a 32k-ra. Mindig van új kihívás...
Szóval aki gondolkodott, hogy bírja-e az ember a 30k-t, annak azt kell mondanom, hogy hajrá, mert le lehet küzdeni

Részidők:
10k 0:57 (5:42)
20k 1:55 (5:45)
30k 3:00 (6:00)

Max. pulzus: 162
Átlag pulzus: 152
Átlagtempó: 6:00

Összesen 30.52k, 3:03:07
Garmin Center link

A bejegyzés trackback címe:

https://dmxc.blog.hu/api/trackback/id/tr821335230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása