Első télies futás

2009.10.15. 21:58

Kedden nagyon későn értem haza, nem volt kedvem kimenni a sötéteben futni, de aztán csütörtökön már hiányzott a futó mozgás, úgyhogy kimentem futni, még ha esett is az eső. Jól beöltöztem a 3 fokhoz, de a termo cuccokat még nem vettem fel, csak a 2 technikai réteget, meg egy esőkabátot. Ugyan nem a reklám helye de ez a Nike Pro Vent cucc nagyon jó. Egy cseppet sem fáztam, bár sapka, kesztyű és sál helyett egy fejpánt is volt rajtam, hogy tuti ne legyen nátha.

Új módszerrel kezdek el edzeni. Piedcat küldte át a két linket, ami az alacsony pulzussal való futást tartja jó alapozásnak a hosszú futásokhoz. Íme a két link:

A Maffetone módszer összefoglalása
Gyorsulni akarsz? Lassíts!

Ezt, vagy hasonlót már anno olvastam, de akkor olyan lassan kellett volna futnom, hogy nem szerettem volna bele a futásba. Még most is lassúnak tűnik a dolog, hogy már egyébként általában gyorsabb vagyok, de már élvezhető. Szóval kimentem a Városligetbe és próbáltam betartani, hogy a 180-38=142-es pulzus alatt fussak. (180-életkor a felső, 10-zel kevesebb az alsó határ. Mivel tényleg másfél hét után kezdtem neki a futásnak, nagyon jól esett a lassú tempó. Bár a 7:00 perces első kilométer után azért rácsodálkoztam az órára, hogy "Hűha, ez nagyon lassú!". De volt benne vegyesen 6:19-es km is. Mindenesetre a 10k futás után, szinte semmit nem fáradtam el, de többet nem akartam futni. Szóval lehet, hogy lassú a 6:37-es átlag, de ha mint Mark Allen én is tudok ilyen pulzusnál 37 másodpercet javulni, akkor az azt jelentené, hogy 142-es pulzussal tudnék kb. 6 perces kiliket futni, ami nem rossz magamhoz képest. Majd meglátjuk, hogy hogyan haladnak a dolgok, adunk egy fél évet ennek a módszernek.

Max. pulzus: 144
Átlag pulzus: 138
Átlagtempó: 6:37

Összesen 10.24k, 1:07:50
Garmin Center Link

A bejegyzés trackback címe:

https://dmxc.blog.hu/api/trackback/id/tr831458298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása