Tihanyi kiránduló futás

2010.04.16. 20:59

Kungfu táborba mentünk és Józsi megtervezett egy futókört, amin a félsziget nevezetességeit érintjük. Ugyan necces volt az edzések előtt futni egyet, de úgy terveztük, hogy felfelé sétálunk és a 14k-s kört laza 2 óra alatt tesszük meg.

Először elfutottunk a gejzírkúpokhoz, az aranyháznál és a kőzetkiállításnál, aztán a nyugati parton futottunk a sziget legmagasabb pontja felé. Itt már kissé sáros volt és erdős akadályokkal teli, de láttunk három őzikét is. A nyugati parton le-fel hullámozva gyönyörű volt ahogy a reggeli felhő/köd felszakadt és be lehetett látni a Balatont. A csúcsra felérve gyönyörű kilátásunk volt az apátságra és a belső tóra. Utána tovább futottunk a külső tó felé, aztán futottunk visszafelé, hogy elkanyarodjunk majd a barát lakások felé. Itt szörnyű sár volt az úton, úgyhogy keresgettük a jó utat. 9k környékén majdnem meggondoltam magam, mert a tábor nem volt messze, de aztán erőt vettem magam, hogy megnézzük a barát lakásokat. Úgyhogy megint egy jó felfelé futás után leereszkedtünk a füredi oldalon, ahol sziklába vájt lakásokban laktak 1050 környékén a hittérítő papok. Elindultunk lefelé a part felé, aztán egy jó meredek helyen elkezdtem csúszni és fenékre is ültem, de mázlimra pont jött egy kis forrás, ahol lemostam a sarat. A parton érintettük a kikötőt, aztán a szerpentinen felfutottunk/mentünk az apátsághoz, ahonna már csak lefelé vitt az út a táborhoz. Pont meglett a tervezett táv és idő, pedig egy csúcsot ki is hagytunk. A tempó a felfele sétélés, fényképezés miatt persze nagyon lessú lett, de csodás helyeken jártunk.

KÉPES vadregényes útleírás Kovács Józsi blogjában (nem is próbálom túlszárnyalni)

Max. pulzus: 169
Átlag pulzus: 152
Átlagtempó: 8:38

Összesen 14.15k, 2:02:03
Garmin Center Link (majd később)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.